Markedsføring

Branding for frisører

Opdag hvordan branding for frisører og beauty artister handler om meget mere end bare et logo. Det er det, dine kunder siger om dig, når du ikke er til stede. Lær hvordan inspirerende indretning og en gennemført oplevelse kan skabe positiv snak og styrke dit brand.

29. august 2024

Forord

I en branche, hvor personlighed og kundetilfredshed er altafgørende, er branding for frisører og beauty artister meget mere end blot et logo eller et navn. Branding er det, dine kunder siger om dig, når du ikke er til stede. Det handler om at skabe en oplevelse, der er så mindeværdig og inspirerende, at dine kunder ikke kan lade være med at dele den med andre. Men hvordan gør man det?

Branding er mere end et logo

Mange tænker på branding som en visuel identitet – logoer, farver og tekst. Selvom disse elementer er vigtige, udgør de kun en lille del af, hvad branding egentlig er. Dit brand er summen af alle oplevelser, kunderne har med dig. Det er den følelse, de tager med sig, og den historie, de fortæller deres venner, når de taler om dig.

Skab en oplevelse, der taler til dine kunder

Hemmeligheden til stærk branding ligger i at skabe en oplevelse, der resonerer med dine kunder. Dette kan være gennem små detaljer, der gør deres besøg specielt, som at tilbyde en kop kaffe, når de ankommer, eller at skabe en hyggelig atmosfære med god musik. Det kan også være at din salon skal spille hård rock hele dagen – valget er dit og det kan bruges til at tiltrække forskellige typer kunder. Hvert touchpoint er en mulighed for at styrke dit brand og sikre, at dine kunder føler sig værdsatte og godt behandlet.

Inspirerende indretning som en del af dit brand

Indretningen af din salon er et kraftfuldt værktøj i din branding. Inspirerende og gennemført indretning kan skabe en atmosfære, der får dine kunder til at føle sig velkomne og godt tilpas. En smukt indrettet salon kan også være et samtaleemne, der skaber positiv omtale og gør, at dine kunder føler sig stolte over at blive behandlet der. Overvej elementer som belysning, farvevalg, og kundestole, som kan understøtte den stemning, du ønsker at skabe.

Foto: @brushandblush

Sig det igen og igen og igen og igen

Udholdenhed er en af de vigtigste faktorer i effektiv branding. Uanset om det er dit valg af indretning, din måde at kommunikere på, eller den service, du leverer, skal alt hænge sammen og afspejle den samme værdiskabende oplevelse. Når kunderne oplever en sammenhængende og gennemført service, bliver dit brand stærkere, og tilliden til dig som frisør (som et brand) øges.

Skab positiv snak om dit brand

En stærk brandoplevelse skaber omtale. Når dine kunder oplever noget unikt eller ekstraordinært i din salon, er det mere sandsynligt, at de vil dele det med andre. Det kan være alt fra en særlig venlig betjening til en inspirerende indretning, der får dem til at føle sig specielle. Ved at skabe disse mindeværdige oplevelser kan du sikre, at snakken om dit brand altid er positiv, og det vil tiltrække endnu flere kunder. Hemmeligheden er at man ikke kan styre hvad folk vil snakke om. Et godt eksempel: På trods af at vi har nordens største showroom, fyldt med komplette salonindretninger, er det første vores besøgende frisører nævner for deres venner, vores 4 meter høje fordøre.

Afsluttende ord

Branding for frisører handler i sidste ende om at skabe en oplevelse, der bliver hængende hos dine kunder, længe efter de har forladt din salon. Det er ikke kun, hvad de ser, men hvad de føler og oplever, der definerer dit brand. Sørg for, at dine kunder har noget positivt at fortælle om dig, når de taler om din salon, og lad din indretning og service være en del af den fortælling.

Skrevet af Rasmus Østergaard

Forfatter hos Just Add People

Mød Forfatteren

Rasmus Østergaard er redaktør og journalist hos Just Add People. Rasmus er ansvarlig for at gøre brugbar information om frisørfaget og beauty-branchen lettilgængelig for alle.

Hvis du har brug for hjælp, kan du altid skrive direkte til ham.

Skriv til Rasmus Læs mere om Rasmus

Branding for frisører

Kunne du tænke dig endnu flere gode tips og tricks?

Ved at tilmelde dig vores nyhedsbrev accepterer du, at Just Add People må sende dig markedsføring via e-mail. Du kan altid afmelde dig igen.

Også værd at læse

  • Branding for frisører

    Branding for frisører

  • Gør Din Salon Instagram-Venlig med 5 Nemme Trin! - Just Add People

    Gør din salon Instagram-venlig med 5 nemme trin

  • Stop med at give rabat: Sådan belønner du loyale kunder! - Just Add People

    Stop med at give rabat: Sådan belønner du loyale kunder

Tak fordi du læste med

Ville du anbefale os?


Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale vores blog til en kollega? Er der noget som mangler, eller noget vi kan forbedre?


Bloggen er god 😃

Bloggen er okay 😐

Der mangler noget 😡

Tips og råd

  • Ofte stillede spørgsmål FAQ for frisører

    Ofte stillede spørgsmål om frisørfaget

  • Sælg mere med mindre - Just Add People

    Sælg mere med mindre

  • Hvor mange kunder har du ad gangen? - Just Add People

    Hvor mange kunder har du ad gangen?

  • Hvordan siger man frisør på engelsk? - Just Add People

    Hvordan siger man frisør på engelsk?

Ergonomi

  • Brun vaskestol til frisør, på grå baggrund

    Sådan vælger du den rette vaskestol

  • Frisørstole Med eller Uden Hjul? Få Fleksibilitet i din frisør salon - Just Add People

    Sådan vælger du den rette klippestol